fredag 13 februari 2009

Hjärtliga saker

Fick för mej att jag skulle så lite frön, så jag skickade efter några påsar från odla .nu . Jag har inte fått dom än, men jag plockade ihop det lilla växthuset så det är klart för användning. Problemet är att jag inte har någonstans att placera det. Efter lite tankeverksamhet, fick det bli sovrummet. Brukar så lite olika frön, såhär på vårkanten. Det är inte allt som tar sej, men det är roligt och se om det finns någon växtkraft i något av det jag har sått.
Jag var inne i en garnaffär häromdagen för att kolla läget, bland alla fina garner. Vilka häftiga nystan det finns. Jag får skynda mej att virka mina mormorsrutor, för
 jag såg något annat som jag också vill göra.
 Vet inte riktigt än vad det ska bli av mormorsrutorna ev en kudde, pläd eller så blir det något helt annat. Rutorna är lätta att virka och tar inte så lång tid att göra.

Idag fixade jag lite med några hjärtan  eftersom det är alla hjärtans dag i morgon. Undrar vad mannen i huset ska tillägna sin fru???????? själv ska jag jobba hela dagen. Ha det nu så Gott  och gör något trevligt.:)   Ann-Louise

1 kommentar:

Bittan sa...

Hej !

Hittade heller inga mönster...jo MASSOR på eng Hur f.n översätter man luftmaska ???? Testade lite utan mönster. Rosen kan jag copa men tårtan ska jag göra lägre och vidare nästa gång. Inte lätt att veta hur mycket man ska öka första gången. Blev bra ändå :-)
Hörs nästa v . Jag jobbar 2 tim / dag . E du ledig nåt så jag kan komma förbi o hämta inspiration nån dag ? :-)

Ha en mysig alla hjärtans dag // Kram Bittan

Sessan

Sessan
Våran pussgurka