måndag 24 november 2008

Snart advent


Se det snöar...... det lider mot advent. Idag har det varit en riktig pysseldag. Jag gjorde lite advents fint i matsalen  (om det kommer någon för att dricka kaffe). Gick en sväng i skogen med Skrållan, och som vanligt  
fick jag med mej en hel kasse med naturens under. Det var lingonris, granris och enris. Har knåpat ihop en lingonkrans med ljushållare, gjorde oxå ett lingonrishjärta av bara farten. Det går så bra när man kan lyssna samtidigt, just nu är det Anne Holt 1222 över havet. Eftersom jag är ledig i två dagar passar jag på att göra lite adventsfint i fönstren, det är såååååå mysigt. Bakade vaniljhjärtan(formar) idag, så nu är julen räddad. Emellan gräddningen av kakorna sydde jag  strutar av gammalt linne och fyllde dom med lavendel. Lite lagom pyssel. Min adventskalender som jag gjorde för några dagar sen hängde jag upp som en gardin i hallen. Just nu har jag funderingar på att baka ett pepparkakshus, men jag vet inte riktigt hur der ska se ut. Lite lustigt är att jag inte gillar att baka pepparkakor, när jag tycker det är så rogivande att baka allt annat.( Pepparkakshus räknas inte som pepparkakor    eller.......) Nu är det dags att städa upp efter allt pyssel, inte lika roligt men måste nog göras. Tackar alla andra bloggare för inspirationen.






2 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

hej. tack för titten. Vilken hemtrevlig blogg du har, härliga bilder. Ha en bra dag. kram Pirre

Gårdsromantik sa...

Så härligt du pyntat!
Snart skall jag också sätta igång.

Kram Maud

Sessan

Sessan
Våran pussgurka