söndag 16 november 2008

Härliga söndag




Idag var vi i Munkaskog, vilket ställe. Fick en massa inspiration av att gå omkring och titta på alla sköna ting. Naturen runt om är väldigt vacker inte minst Vättern, som ligger ett stenkast från ladugården. Vi blev bjudna på glögg och pepparkakor innan vi steg in i lantlig romantisk atmosfär. Vi gick runt ett tag innan vi satt oss ner och fikade (hembakat). Trevligt utflyksmål. Jag har varit på skogspromenad med lilla vovven och plockat med mej lite naturliga pysselsaker. Kan ej låta bli att få med mej halva skogen hem. Det blir bös(läs smuts)överallt i huset när jag pysslar, men jag får ju ta hand om det själv. Här kommer lite pyssel som jag har gjort nu i eftermiddag. Egentligen är det tänkt till advent, men jag fick lust idag.

1 kommentar:

Bittan sa...

Va mysigt det ser ut.
Får nog ta oss en farlig utflykt till Munkaskog i helgen. Fick se vem som äger den ...vi har gått i skolan ihop Lena och jag för läääänge sen..Har du sett Unik utanför Värnamo? Även den är nog värd ett besök.

Sessan

Sessan
Våran pussgurka