lördag 22 november 2008

Smör och Grädde


Varför är det så gott med kakor? särskilt när det bakas på smör och grädde. Jag gillar goda kakor, så är det bara. Tycker om doften av nybakat, kan bli hög på vaniljhjärtan som jag nog måste baka till jul(en av traditionerna). Jag har säkert fått med mej detta begär genom bröstmjölken. Är uppvuxen på landet i generationsboende, jag, mamma, pappa, och lillebror på övervåningen, mormor och morfar i undervåningen. Jag kunde äta och fika på två ställen. På landet har man alltid 11-kaffe och 4-kaffe med något hembakat till. Dessa goda vanor värnar man  om. Mormor var väldigt duktig på att baka. Hon använde smör, och grädde som hon skummade av mjölken,( det är klart det blev gott.)Hon kunde göra ostkaka som var himmelskt god, min lillebror fick alltid en egen form med ostkaka(bara för han var lillebror?). Lillebror tycker fortfarande om goda kakor och ostkaka. Nä nu måste jag ta ut min kaka ur ugnen. Ha det.

2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Tjenare! tack för kommentaren hos mig..Guuu va go Sessan är. Nu ska jag kolla runt lite...tjing
;)

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken helmysig blogg du har:)KOmmer såå gärna igen!
Kram Lallis

Sessan

Sessan
Våran pussgurka