torsdag 20 augusti 2009

Snickeri,snickera, snickerallan lej..........

är väl inte min starka sida, men mannen hinner inte göra små trevliga saker i trä, så då får jag göra det själv. Hammare och spik passar inte i mina händer, men jag ville ha en "prylhylla"så jag hämtade rivningsvirke från sonens lägenhet. Då kom nästa problem hur fungerar kapsågen? Har lite fobi för elsågar, men det var bara att kapa på. Nästa problem, hur funkar spikpistolen?  Efter ett tag så fick jag ihop en träram som sen målades lite slarvigt, i med krokar och i med pynt och nu hänger den i köket.
Den äldste sonen och jag var på en liten tripp i Ölmstad för att besöka en loppis, det blev lite fynd(återkommer med det senare). På vägen genom den vackra Skärstadalen fick vi se att det var självplockning av björnbär och majs. Plocka björnbär i vit spetstunika är väl inget att rekomendera, men 3liter blev det. Majsen var inga problem att skörda,5kg kolvar plockade vi. Köpte även rödbetor och morötter hos bonden.  
På kvällen blev det fest, ny kokta rödbetor, majskolvar o morötter med smör och salt, till det lite hemmagjord citronlemonad. Efterätten bestod av nyplockade björnbär mmmmmmmm.
Stannade till vid en tyg affär, och kunde inte motstå dessa vackra tyger. Vet inte riktigt vad det ska bli, så dom får nog ligga till sej ett tag. 

Nu ska jag snart åka och jobba, men är sedan långledig.(3dagar)

Ha de.

1 kommentar:

Bittan sa...

Hahaha vad tror du jag gjorde förra onsdagen på väg till Ölmstad...stannade till vid en tygaffär. Det blommiga ligger i sovrummet till "nåt" där , det andra hänger som gardiner i vardagsrummet. Exakt samma tyger som du köpte !!!!
Missade bara självplockningen :-)

kram B
Ps va duktig du e på snickeri.

Sessan

Sessan
Våran pussgurka