tisdag 11 augusti 2009

Dagens pyssel

Idag blev jag väldigt sugen på att pyssla, gäller att skynda på innan jag börjar jobba nästa vecka. Började med att sy en flagga. Har tänkt att ha en ställning till den så att den kan stå någon stans.
Fortsatte med påsar i linne och spets. Tanken var att ha toarullar i dom, men det går ju ha vad som helst.
Köpte en gammal korg med tio flaskor i, på en loppis i Visingsö. Korgen har jag fodrat med ett blommigt tyg. Utanpå satte jag ett annat loppis fynd, en broderad tavla.
Fortsatte att sy galgöverdrag(precis som jag inte hade något annat att göra tex torka golv). Nu är klockan så mycket så nu får jag nog ta mej i kragen och röja upp lite. Va lite sugen på att baka, men det finns en dag i morgon också.

1 kommentar:

Bittan sa...

Oj va mycke fint du har gjort :-)

Hörde att du hade ringt...den enda spetsen till salu jag har kvar är den rätt smala vit o rosa och en jättebred rosa.
Kan tänka mej att det var vit du skulle ha.

Ha det så mysigt i Köpenhamn kram Bittan

Sessan

Sessan
Våran pussgurka