måndag 19 januari 2009

Inspiration?????????

Jag blev så glad härom dan, när min vän B sa att hon ville hälsa på mej för att få lite inspiration. Ska man få inspiration så är det till henne man ska åka, hon är full av ideer. (se själva hon har bloggen Bits blogg, länken finns här till höger) 

Jag kan ju bjuda på kaffe ialla fall.

Fick för mej att skriva ett väggord direkt på väggen i matsalen. Tapeten är gammal som gatan, så det gjorde ingenting att jag präntade lite. Skrev först med blyets sen tog jag tuschpennan och skrev. 

Sydde några ljuspåsar av gammalt lakan, det blir väldigt fint sken när man tänder ljusen i dom.

Tavlan som svärmor målade för några år sedan fick flytta från väggen till ett tavelstaffli, tog ett kort  på den andra tavlan av samma hus. Antagligen såg huset ut så när det byggdes 1906. Det är kul att ha  båda tavlorna att jämföra med, det har hänt en del iallafall.

Tycker att det var fina fönster som de hade satt dit, men de fanns inte när vi köpte det för snart 25 år sedan. 

Det är nog dax att lägga sej, för att få ny inspiration till något kul man kan göra(har några saker till som jag ska göra)    God Natt/ Ann-Louise



1 kommentar:

Inspiration i vitt sa...

hej, det var väl kul att det kommer folk till dig för att få inspiration, så härligt. Dina ljuspåsar var såå fina och fint blev det med texten på väggen oxå.
Vilket underbart hus på fotona, bor du där?
Ang chokladkrämen i mitt inlägg så finns receptet i senaste tidningen Lantliv.
Kram/Ingela.

Sessan

Sessan
Våran pussgurka