onsdag 19 januari 2011

Mitt i veckan

Lilla Ebba får börja dagens inlägg..bedårande söt. Hon har fått låna Skrållans jacka, för hon frös när husse och matte skulle gå på promenad...promenad förresten det blir mest hopp och skutt.
Nu är det ändrat i köksfönstret, inga julsaker. Flyttar som vanligt runt lite pynt från ena rummet till det andra.
En hörna i matsalen, blev tomt när julgranen försvann.
Ett av mina två jalusifönster som jag köpte på loppis, 45 kr styck, ett fynd!!!!!!
Lite silver på en bricka, hittade mina silverborstar på vinden när vi röjde. Det blev ca 15 st sopsäckar med skräp, vilken lättnad, slipper ta valium när jag ska upp på vinden. Silver borstarna fick en släkting till mej när han fyllde 50 år för så där en 40 år sedan....det skulle man aldrig ge en 50 åring nu...eller?
Köpte en ljusslinga med klädnypor, perfekt för mina kort. Kan ju inte sluta göra dessa, lite som terapi...alltid någon som fyller år.

Fick ett trevligt telefonsamtal just nu, bjuden på lunch i morgon hos Vännen B (Bittans blogg)

1 kommentar:

Lisa och Mattias Blogg sa...

ÅÅÅÅ hur söt kan man vara:) En jacka är viktigt när det är kallt ute :)
Vad fina saker du gör alltid lika kul att få se dom nu blir jag lite sugen att göra lite själv :)

Ta hand om dig så syns vi igen snart
Kraaaaam

Sessan

Sessan
Våran pussgurka