tisdag 25 januari 2011

Konstigt eller konst??

Små detaljer av en klänning kommer det här. Mitt bidrag till vår- collektionen "Carpe Diem ad Libitum".
Stryka på bilder, och sammetsband med stenar.
Virkade tunna dukar.

Mitt signum"ad Libitum" handbroderat på en bit linnetyg. Klänningen är klipp kortare fram och längre bak, kantat med ett flätat juteband.
Tada...här kommer den ...klänningen som har varit så rolig att göra. En titt på baksidan av skapelsen.
En titt på framsidan.

Ska sätta till en spetsunderkjol och ett par bruna mormorskängor, sen får vi se om jag kommer att använda den..........

4 kommentarer:

Bittan sa...

Skitsnygg !!!!!
Bra då har vi två nu :-)
Svor du lika mycket som jag ?
Kraaaaaaam

Lisa och Mattias Blogg sa...

Hej !!

Gud vad fina kläder ni gör, skall bli så spännande när ni börjar sälja dom :)
Jag vill ha :)
Tack så mycket för titten hos mig och kommentarer det värmer mycket.

Ta hand om dig och jag önskar er ett stort lycka till.
Kraaaaaaam

Vardag och flärd sa...

Bara så vackert och välarbetat!
Kram Eva

Vintage sa...

otroligt snygg!Önskar att jag kunde sy(suck) Kram susanne

Sessan

Sessan
Våran pussgurka