måndag 14 september 2009

Höstblandning

Har jobbat i helgen, ska jobba i kväll också. Sedan blir det vila. När man jobbar helg blir det inte så mycket vettigt gjort här hemma, blir mest slö. Dekorerat kakfatet har jag ialla fall hunnit med(det är ju roligt). 
Var i stan och hittade en fin stämpel med Åsa Jinders vackra dikt/visa, så nu stämplar jag av glatta livet på både kort, möbler och väggar. Köpte lite andra stämplat för att kunna göra vackra kort.
Mannen har fått roat sej också, med att montera upp en kristallkrona i köket. Den är ljuvlig, passar bra att äta frukost under.
Råkade ha en spånplatta över, när vi sågade till mina fågelholkar(kommer senare) den kan ju inte bara ligga där till ingen nytta. Det fick bli decoupage  av servetter, änglamotiv och fioler.


Har haft många krukväxter ute i sommar, och det är dax att plocka in dom. Mina plättar i luften är enorma, fick ta till en zinkbalkonglåda för att få plats med den. Problemet är just det att de tar så stor plats. Har fler växter som jag har tagit in och planterat om i gigantiska krukor. 
Mannen korkar upp vinet till kvällsmaten. Vi åt Västerbottenpaj med kantareller, kräftor och pestoost som sköljdes ner med rödvin. Inte så dumt att avsluta söndagskvällen med.


Må gott/

1 kommentar:

Bittan sa...

oj va du hunnit med trots jobb i helgen:-)

Kvällsmaten såg inte helt fel ut :-)

Själv föreslog jag champagne i badet igår kväll men T gick på jour i dag så det blev bara bad med massa tända ljus. Inte helt fel det heller.

Ha de gott så hörs vi kram B

Sessan

Sessan
Våran pussgurka