söndag 13 januari 2013

Hall.....eluja


 Det börjar bli färdigt i våran hall ialla fall den övre delen. Det blir alltid lite småplock som ska göras eller inhandlas. Förvaringen bakom dörren är jag riktigt nöjd med. Bor man i liten lägenhet så får man hitta lösningar överallt.
 En del av hallen är tapetserad, med en akvarell målad tapet i glada färger. Nu vill jag bli glad när jag kommer in i min hall, och det har vi lyckats med.
 Gardinen blev en lek med koziol kvadrater som jag har haft i flera år, köpte bara till några i andra färger.
 Har satt upp lite detaljer , här en stor smides droppe inköpt i Kosta för några år sedan.
 Entren kommer att ha en lugnare färg, vita medaljonger på en ljusgrå botten.
Denna härva av 12 meter rep ska bli till trappräcke med beslag. Den sätter vi nog upp sist, för H ska göra en av väggarna i betong.  Vet inte hur det ska se ut men det blir en överraskning. En till sak att inhandla är belysning som jag tycker är svårt att hitta. Inte för stora inte för små lampor, inte för gulliga inte för hårda (vilket I-lands problem) Det blir nog bra med det. Återkommer när allt är på plats. Nu ska det drickas kaffe och tänka ut en middag.

1 kommentar:

Bittan sa...

Vilken skillnad :-)))
Finfint !
Kram Bittan

Sessan

Sessan
Våran pussgurka