söndag 25 november 2012

Kransarnas tid

Kan inte sluta göra kransar, nu har jag gjort i granris, lingonris och björnmossa.
 Kanske ska pröva att tillverka en i eneris. Var idag på en liten julmarknad i Lomsjö inte alls så långt ifrån där jag bor. Julkänsla direkt, massor av tovade tomtar och kransar. Hembakt fika i det lilla torpet med anor från 1800-talet. De sålde även fårskinn, glögg, saft, skorpor och olika sorters ris. Jag blev ännu mer sugen på att göra kransar när jag såg allt vackert.
Vi åkte förbi ett stort område där de hade avverkat en massa skog, tror att jag ska uppsöka detta ställe när det är lite mer dagsljus och botanisera bland gran, tall och mossa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där, vilka fina kransar du har gjort! Vart tog tröttheten vägen? Dela med dej av orken är du snäll!Kram Gilla

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Vackra kransar!
Ha en fin första Advent.
Kram Anette

Lisas och Mattias Blogg sa...

Oj vilka fina kransar du har gjort :) kom just på att jag har ju ett halsband från dig med :) som jag fått av vår vän B. Gud du gör så fina saker vill också kunna göra sådant.

Ta god hand om dig
Kraaaaam Lisa

Sessan

Sessan
Våran pussgurka