torsdag 22 december 2011

Jag har anat det länge.....

Har alltid sagt till våra barn när de var små att tomten bor i Taberg. Nu vet jag att han bor där.
Har många bevis på det. Han passar på när vi inte är hemma. När vi kom hem från stan härom dagen så stod det ett paket på våran trapp(vi som inte ens satt ut någon gröt) Ja ...ni ser ju på bilden var det var för något.....en sån himla fin julklapp. Vacker tekopp/kaffe med hyacint i god glögg och engelsk choklad med nötter på mmmmmmm. Här har ni beviset ni som tvivlar på tomten...HAN BOR I TABERG...så det så!!!!!!!
Blommor hör ju julen till och det har jag köpt en hel del av, planterat i olika byttor och kärl.
Nu är det snart dags att gå ut med jycken...för sen så kommer pappa med sambo, det blir lite "träffas innan jul"med lunch. Idag serveras det fiskgryta med saffran och hälleflundra, till det varma smörgåsar med trattkantareller. I eftermiddag ska jag jobba, men på fredag har jag tagit ut komp och på helgen är jag ledig.
Säger GOD JUL till alla och tackar för julkorten(i år har jag ej skickat några)


1 kommentar:

Bittan sa...

Hahaha :-)
ha en riktigt god jul.

Kraaaaaaaam från Tomten

Sessan

Sessan
Våran pussgurka