onsdag 10 november 2010

Småpyssel i vinterlandskap

Har det vitt omkring mej i stora drivor.....inte så mycket att göra åt,bara att gilla läget. Äntligen har jag hittat smyckesramar, så nu har det pysslats . Den första fick handgjorda fjärilar i kanten(inköpta på loppis nån gång)
Denna omgången blev det avlånga ramar utan glas. Kul pyssel.....tänk vilka små saker som behövs ,,,finns säkert i lådor eller i skåpen (därför sparar jag på nästan allt)
Änglavingar och pärlor, lite band och kort samt ett metallblad.
Ljus blir det ju alltid så här års med lite dekoration.
En huvudlös tomte gjord av en whiskeyförpackning....kom på att luvan(uppochnervänd strut) kan man ha som en fristående dekoration. Ska försöka komma på ett huvud till stackaren.

Nu ska jag till jobbet, och halka kring i snön.........

1 kommentar:

Cathrin sa...

Hej söta!!

Vilka underbara smycken du gör var får du allt i från??

Ljusen jag gör är motivet stämplat på en servett, sen klipper jag ur motivet och tar bara översta skiktet på servetten, lägger det på ljuset och sedan lägger jag ett bakplåtspapper över och hållet åt motivet sen värmer jag med embossingfön över och då smälter motivet in i ljuset, plättlätt och skitkul.

Ha en trevlig söndag.

Kram Cathrin

Sessan

Sessan
Våran pussgurka