måndag 20 april 2009

SJÖSLAG






Nä det blev inget sjöslag utan sjösättning i lördags. Nu är hon i sjön våran "sommarstuga" snacka om att vi har sjötomt. 

Det blev en liten tur på sjön, från iläggsplatsen till hamnplatsen, där hon ligger nu och väntar på att få komma ut på böljan den blå.  Vi har packat in lite saker så hon är färdig när man vill ta sej en tur.

" Queen Anne"som hon heter är en Holländsk stålbåt av märket Pedro cruiser 32fot, (10 meter lång) hon går på diesel och har en Iveco motor. Väger ca 7 ton. Det finns 7 sängplatser och ett stort akterdäck där man kan stå och styra detta lilla skepp. 

I sommar blir det nog en längre resa ev till Öland.Då blir det till att slussa igen,drygt 70 slussar fram och tillbaks (hu). Det gäller att man tar god tid på sej, så brukar det ordna sej.

Vi hade tänkt göra om köket i båten men vi gjorde om hallen hemma istället, tiden räcker inte till. Det som är klart är styrhytten, målat, tapetserat och nytt golv+ att väggarna är iordninggjorda. Mr H fick för sej att sy nya dynor i styrhytten i gräddfärgat skai, resultatet ser ni på bilderna av styrhytten. Alla sömmarna syns inte, men det är en faslig massa dekorsömmar på dynorna.

Akterdäcket är guld värt, där sitter vi och gottar oss , 4 stolar , ett bord,2 cyklar och en gasolgrill får plats plus lite annat smått och gott.

Det är så man vill ta semester med en gång,jag får vänta till vecka 29.









5 kommentarer:

mysfaktor sa...

Härlig båt ni ha ,en riktig lyx kryssare MVH Annelie

Malin sa...

Men shit vilken båt ni har! WOW!

Mittljuvaskafferi sa...

Vilken härlig båt ni har, den skulle min make se!! han vill ha en båt men jag tvekar, jag kan må illa bara jag åker mellan Helsingborg - Helingör =0)

Ha de bra!
Birgitta

~Anitas Ljuva Rum~ sa...

Nu blev jag avis!!! Ohhh vilken fin och mysig båt ni har! Ja jag förstår att du bara njuter på era båtresor.

Kram Anita

här är gudagott att vara sa...

Vilken himla fin båt, lyckliga du!
Haregott i veckan!

Sessan

Sessan
Våran pussgurka